blog blog .

blog

عوامل موثر بر ناباروري مردان را بشناسيد

اگر بعد از مدت‌ها زندگي زناشويي حالا آمادگي لازم را پيدا كرده‌ايد كه بچه‌دار شويد، بهتر است بدانيد هزار و يك چيز هست كه مي‌تواند باعث شود اين كار به درستي انجام نگيرد؛ از ضعف تخمك تا بي‌اثري اسپرم همه و همه مي‌تواند نگذارد فرآيند لقاح درست انجام شود. واقعيت اين است كه از هر ۱۰ زوج يك زوج نابارور است و در ميان زوج‌ها هم در ۳۰درصد موارد مردان به تنهايي عامل اين ناباروري هستند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۲:۳۳ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

خريد ويلچر برقي

ممكن است خود شما براي انجام كارهاي روزمره نياز به ويلچر داشته باشيد يا اينكه افرادي را بشناسيد كه در اين شرايط قرار داشته باشند. در اين صورت حتما اطلاعاتي در مورد انواع ويلچرها، قيمت، امكانات و … داريد. همه ي كساني كه از ويلچر استفاده مي كنند به دنبال خريد يك ويلچر مناسب با قيمت ارزان هستند. با گشتي در بازار و وب سايت ها متوجه مي شويد كه انواع مختلفي از ويلچر در بازار وجود دارند كه از نظر امكانات، مدل، برند، قيمت، ابعاد و … با هم متفاوت هستند. در اين بين ويلچر دستي نسبت به ويلچر برقي ارزان تر است. اما امكانات و راحتي ويلچر برقي را ندارد. اگر مدل هاي مختلف ويلچر برقي را بررسي كرده باشيد حتما با مدل هاي مختلف آن يعني ويلچر برقي تاشو ، ويلچر برقي مبله و ايستا آشنا هستيد. قطعا ويلچرهاي برقي در مقايسه با ويلچرهاي دستي از محبوبيت بيشتري برخوردارند. دليل اين امر به طراحي زيبا، راحتي و امكانات اين ويلچرها مربوط مي شود. البته به همين علت است كه قيمت ويلچر برقي بيشتر از مدل هاي دستي مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۰:۲۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

خواص درماني و فوايد سماق

سماق درختچه اي كوهستاني و داراي ميوه‌ هاي خوشه ‌اي است. رنگ ميوه ي آن قرمز و قهوه‏اي و طعم آن گس مي باشد، ولي پس از رسيدن ترش مي ‏شود. سماق يكي از ۳۵ گونه گياهي گل‌دار است كه بيشتر در مناطق نيمه گرمسيري و معتدل مي‌رويد و جزو ۱۰ آنتي اكسيدان گياهي برتر محسوب مي‌شود.
اين گياه اغلب در مناطق مديترانه‌، جنوب ايتاليا و آسياي شرقي به ويژه در ايران ديده مي ‌شود و داراي انواع متنوعي است كه برخي از آنها جنبه ‌ي تزييني‌ داشته و مي ‌تواند موجب مسموميت و حساسيت گردد. نام علمي سماق Rhus coriaria است كه در قديم به آن “سماك” نيز مي‌گفتند.

ايران و به طور كلي خاورميانه و كشورهاي حاشيه مديترانه از مهمترين توليدكنندگان اين گياه ارزشمند محسوب مي‌شوند. كلمه سماق (Sumac) از ريشه يك كلمه قديمي فرانسوي به نام sumac به معناي قرمز (red) گرفته شده است.

سماق در آشپزي پارسي، عربي و هندي جايگاه ويژه‌اي دارد. در آمريكا و اروپا از سماق علاوه بر طعم‌دهنده، براي مصارف دارويي و صنعت دباغي نيز استفاده مي‌شود.

سماق يكي از عناصر جدا نشدني كباب كوبيده ايراني است. در طب سنتي و باستان ايراني از اقسام گياهان استفاده هاي دارويي فراواني مي شده و امروزه ما نيز اين ارثيه ي پدران و مادران مان را حفظ نموده و بدون سماق به كباب كوبيده، بدون نعنا داغ به آش رشته و امثالهم لب نمي زنيم. اما اين گياهان به اصطلاح دارويي و داراي خاصيت، تا چه ميزان درماني و مفيد هستند و چرا قديميان بر مصرف اينها اصرار مي ورزيدند؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۵:۴۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)